Service & Support

Vi utför total service på brodyrmaskiner, skärmaskiner, industrisymaskiner, markismaskiner, lasermaskiner, märkmaskiner, flaskprinter, svetsmaskiner samt ång- och pressutrustning.

Sedan 1921 har vi lagerfört reservdelar och servat alla slags maskiner för textilindustrin och därigenom byggt upp en stor kunskap om olika typer av maskiner. Eftersom vi har ett stort lager av reservdelar till våra maskiner och har goda kontakter med de ledande tillverkarna, kan vi snabbt få fram de delar som behövs. Vi gör allt för att eliminera stillestånd och därmed höja din produktivitet!

Vi är verksamma i hela Sverige, antingen genom att vi själva åker ut till våra kunder, eller genom våra samarbetspartners. Ett annat smidigt tillvägagångssätt är att du skickar din maskin till oss för genomgång.

Vi erbjuder även support för vår CAD/CAM/PLM avdelning.

Välkommen att kontakta oss!

  • Service laser
  • Service sömnad
  • Service sömnad

Våra serviceplaner

Brodyrmaskiner

Det är viktigt att med jämna mellanrum serva sin brodyrmaskin, för att undvika onödiga stillestånd i produktionen. Vi erbjuder underhållsservice av Tajima brodyrmaskiner som bland annat innehåller kontroll av drivrem, nålstångshöjder, gripare, trådfångarkrok och trådpicker, inspektion och smörjning av trådtilldragarmekanism, rengöring och kontroll av övertrådssensorer, uppdatering av systemprogram efter rekommendation från fabrik etc.

Vi erbjuder även serviceavtal där både akut service och normal underhållsservice ingår. Serviceavtalet kan skräddarsys efter dina behov.

Industrisymaskiner, svetsmaskiner och pressutrustning

En dåligt underhållen industrisymaskin, svetsmaskin eller pressutrustning innebär större risk för att betydande delar i maskinen kan gå sönder, vilket givetvis leder till betydligt större kostnader. Välkommen till oss när du är i behov av service av din industrisymaskin, svetsmaskin eller pressutrustning.

Hos oss har du möjlighet att teckna serviceavtal för att garantera att du får en utrustning som till lägsta totalpris kommer att fungera under många år. Serviceavtalet kan skräddarsys efter dina behov.

Skärmaskiner

En skärmaskin i produktion som stannar innebär ofta snabbt stora kostnader. Det är därför mycket viktigt att skärmaskinen får service med jämna mellanrum. Vi rekommenderar att teckna ett serviceavtal med planerade serviceintervaller.

Serviceavtalet kan skräddarsys efter dina behov.

Laser

Oavsett om du behöver boka förebyggande service eller är behov av akut service, så finns vi här för dig. Om du tecknar ett supportavtal med oss lämnar vi 10% rabatt på reservdelar, servicekostnader, resekostnader.

Har du inget supportavtal är det bra att känna till att vi även tar betalt för telefonsupporten om vi ska lösa dina problem på distans och om dessa är omfattande / tidskrävande. För support kontakta support@acgnystrom.se.

Fjärrsupport laser

dSign 3sixty flaskprinter

Vi erbjuder en förstklassig support och service på din 3sixtyprodukt både på plats och på distans.

Vi erbjuder olika nivåer av supportavtal och med tillgång till digitala verktyg för att kunna koppla ihop datorer och kameror för att ge en snabb First line support. Med ett supportavtal får du tillgång till vårt bibliotek med filmer, dokument, uppdateringar och 3Dritningar m. m. Förutom det erhåller du rabatter på service, resor och reservdelar.

Vi erbjuder också serviceavtal med olika nivåer, där den högsta alltid innebär att vi är på plats inom 24 timmar. Ett serviceavtal säkerställer funktionen i din maskin och vi kommer på regelbundna besök för att minimera risken för produktionsstopp. Med detaljerad översyn och uppdatering av maskinen kan du förlänga livslängden på din produktions-maskin med flera år.

Märkmaskin

Vi hjälper dig med service och kvalificerad support på allt som har att göra med märkning. Våra tekniker har lång erfarenhet och är uppdaterade på både maskin och mjukvara. Tillsammans kommer vi fram till en lösning som passar just dig.

Vi erbjuder grundservice på din maskin för att den ska ha så lång livstid som möjligt och för att du ska undvika problem. Vi rekommenderar dig att skicka in din maskin på service ungefär vart annat år. Under tiden din maskin är inne på service erbjuder vi alltid gratis lånemaskin. Skulle du vara osäker på när din maskin servades senast, ta kontakt med en av våra tekniker så hjälper de dig.

Vi erbjuder även supportavtal på märkmaskinerna Lighthouse CPM-100/200. Detta för att du som kund ska känna dig säker på att du alltid får rätt support på din maskin. Kontakta oss eller läs mer på Märkmaskiner om vad som ingår i supportavtalet.

Drivrutiner samt mjukvaror hittar ni i vår webshop, ni måste vara inloggade för att komma åt våra filer. För övrig support kontakta support@acgnystrom.se.